Mit csinál egy esküvőszervező?
A szép és jól sikerült esküvők nem maguktól lesznek azok, hosszú tervezés és részletekre kiterjedő szervezés áll mögöttük. Az esküvők szervezése egy összetett feladat, mely nélkülöz minden gépiességet, egyhangúságot, a szervezőnek szüksége van a kreativitásra, kitartásra, a kapcsolatkialakítás képességre, emlékezőképességre, szervezési képességre, találékonyságra, számítógépes ismeretekre, globális látásmódra, és alkalomadtán nyelvtudásra. Az esküvőszervezés legszebb része az új ötletek kitalálása és a különböző stílusú esküvők megálmodása/kivitelezése a Párok igénye alapján.
A rendezvényszervező időbeosztása nem a tipikus 8:00 - 16:00-ig tartó munka. Itt nincsen megszabott munkaidő, a rendezvények péntek, valamint szombati napokra tehetők, a Párok pedig általában esténként munkaidő után érnek rá az esküvőszervezővel egyeztetni. A szervezőnek rugalmasnak kell lennie, valamint hozzá kell szoknia az éjszakázáshoz, nem lehet fáradságra vagy betegségre hivatkozni, a rendezvényen nem lehet hibázni, nincs olyan, hogy ma bal lábbal keltem fel, ezek az esküvők egyszeri megismételhetetlen pillanatok. Ott abban az adott pillanatban kell mindenkinek a legjobb formáját nyújtania ahhoz, hogy ez a nagy nap valóban minden Pár számára egy életre szóló élmény maradjon.
Az esküvők szervezése összetett, komplex feladat, mindig igazodni kell a megrendelő igényeihez, nem dolgozhatunk mindig standard ötletekkel, ez a szakma naprakész szervezőket kíván.
Cserébe, boldog és mosolygós Párokat kap az ember, akik hálásak azért, hogy megszerveztük nekik életük legfontosabb napját, hogy levettük a vállukról a terhet és a szervezéssel járó fáradalmakat. Azonban azt, hogy egy tökéletes esküvő megszervezése mennyi munkával, fáradsággal és stresszel járt ezt csak mi a szervezők fogjuk tudni.
Az esküvőszervezés jó szakma minden olyan személyiségű ember számára, akit érdekel a sürgés-forgás, szervezkedés, aki a legvégsőkig kitart, nem hátrál meg az üzleti nehézségektől sem. Jónak lenni, vagy a legjobbnak lenni, rengeteg munkát kíván minden szervezőtől.
Esküvői tanácsadó, esküvőszervező meghatározása, vagyis mit csinál egy esküvőszervező?
Az esküvőszervező: aki megfelelő szakmai háttérrel rendelkezik egy esküvő megtervezéséhez és professzionális lebonyolításához.
Ezen felül képes:
• felmérni a Párok igényeit,
• összegyűjteni a szükséges szolgáltatókat ÉS kiválasztani a Pár igényeinek leginkább megfelelőt,
• globálisan látni a rész és egész feladatokat,
• átlátni az ok-okozati kapcsolatokat,
• azonnal reagálni a változásra, felmerülő problémára, mely alapján képes döntéseket meghozni,
• vezetőként koordinálni a szolgáltatókat és folyamatokat, kézben tartani az eseményeket.
Talán sokan nem is gondolnák, hogy egy esküvő megszervezése egyáltalán nem könnyű feladat. A nagy nap előtt min. 12 hónappal már el kell kezdeni a szervezést, hogy minden időben meglegyen az esküvő napjára, és az a szolgáltató, aki leginkább megfelel, vagy akit a Pár mindenképp szeretne még szabad legyen.
Menyasszonyok nagy részét, ha megkérdezzük, azt a választ kapjuk, hogy igen természetesen már számtalanszor elképzelte a nagy napot, tudja, hogy milyen lesz a ruhája, milyen csokrot szeretne, esetleg már a helyszínt is régen kinézte. Mindenesetre egy szinte biztosra vehető, hogy azt a napot tökéletesnek képzelte el, ahhoz azonban, hogy ez így is legyen, megfelelő szakmai tudás szükséges a szervező részéről.
Legelső lépésben, ki kell tűzni az esküvő időpontját, meg kell határozni a meghívottak számát, lehetséges helyszíneket kell keresni, és persze fel kell állítani egy hozzávetőleges költségvetést,
Árajánlatokat kell bekérni, ki kell választani a Pár számára leginkább megfelelő szolgáltatókat, találkozókat kell megszervezni, szerződéseket kell kötni. A készülődés során számtalan szolgáltatóval kell tárgyalni, millió részletet kell leegyeztetni, forgatókönyvet kell írni, le kell vezényelni az esküvő napját, ahol is egy komplett szolgáltatói csapat munkáját kell felügyelni.
Az esküvőszervező szakmai tapasztalatából adódóan pontosan tudja, hogy mik azok a dolgok, amikre ezen folyamatban mindenképp figyelni kell. Ötleteivel még különlegesebbé tudja varázsolni esküvők hangulatát.
A Párnak csak annyi a dolga, hogy az ajánlatok közül eldönti, neki melyik tetszik a legjobban, így nyugodtan tudnak készülni az esküvőre, nem jelent terhet a szervezés, nem kell számtalan helyre rohangálnunk, órákon át az interneten keresgélni, táblázatokat összesíteni.
Az esküvőszervezőhöz bármikor fordulhatnak a Párok kérdéseikkel, problémáikkal, hiszen az ő dolga végigkísérni a Párt életük ezen szakaszán.
A Párok többsége, akik esküvőszervezővel szerveztetik az esküvőjüket, bár konkrét elképzeléssel rendelkezhetnek ugyan, de általánosságban elmondható, hogy idejük nemigen van az esküvő szervezésére. Emellett mivel az esetek többségében ez az első esküvőjük, így nem biztos, hogy minden olyan információval rendelkeznek, amire érdemes oda figyelni, akár az előkészületeknél, akár a nagy napon.
Ezért az esküvőszervező az, aki komplett esküvői csomagot állít számukra össze, hogy nekik ezekből csak ki kelljen választani a legmegfelelőbbet.
Összefoglalóan az esküvőszervező feladata, hogy a különböző szolgáltatókat a lehető legjobb ár- érték arányban biztosítsa az ügyfelei részére, majd az ő munkájukat összefogja az esemény időpontjában. Röviden, az esküvőszervező a közvetítő, a tanácsadó, a szervező, a pénzügyi tanácsadó, minden egy személyben.